Etusivu / Tuotteet ja palvelut / Tuote- ja palveluvalikoima

Tuote- ja palveluvalikoima

Tapiola-ryhmä tarjoaa omistaja-asiakkailleen vahinko-, henki- ja eläkevakuutuspalveluja. Tapiolasta löytyvät myös räätälöidyt ratkaisut riskienhallinnan, henkilöstön työhyvinvoinnin ja palkitsemisen kysymyksiin sekä sairauspoissaolojen vähentämiseen yritysasiakkaille. Tapiolan kansainvälisen yhteistyöverkoston kautta voimme järjestää yritysten vakuutusturvan ja -palvelut ympäri maailmaa.


Kattavien verkkopalvelujen kautta Tapiolan henkilö- ja yritysasiakkaat voivat hoitaa talousasioitaan silloin kun se parhaiten heille sopii.


Valikoimaamme kuuluvat vakuutuspalvelujen lisäksi pankki- ja sijoituspalvelut. Pankkipalvelut pitävät sisällään laina- ja rahoituspalvelut, tilit, kortit ja verkkopalvelut. Tileille maksetaan Tapiolassa markkinoiden parhaisiin kuuluvaa korkoa kuukauden jokaisen päivän saldolle erikseen. Sijoitusvalikoimaan kuuluvat muun muassa arvopaperivälitys ja yksilölliset varainhoitopalvelut sekä erilaiset säästö- ja sijoitustuotteet kuten sijoitusrahastot, sijoitustalletukset, indeksilainat ja kapitalisaatiosopimukset. 


Tapiolassa asiakkaat ovat tiiviisti mukana tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä. Tuotteita ja palveluja kehitetään ja tuotetaan Tapiola-ryhmässä asiakkaillemme yhtiöiden yhteistyönä.

Reilut kaskovakuutukset ja säästöhenkivakuutus

Tapiola toi markkinoille vuoden 2011 aikana uudistetut kaskovakuutukset henkilöasiakkaiden henkilö- ja pakettiautoille. Asiakkaat toivovat vakuutuksen palkitsevan vahingottomuudesta ja että kuljettajasta riippumattomat vahingot eivät vähentäisi bonuksia. Uusiin kaskoihin kehitettiin asiakkaiden toiveesta bonusturva, joka palkitsee autoilijan huolellisesta ajotavasta. Bonusturvan saavuttaa kolmen vuoden kolarittomalla ajolla. Luonnonilmiö- ja eläintörmäysvakuutus korvaa myrsky- ja raesadevahingot sekä eläimiin törmäämiset ilman bonusmenetystä. 
Lisäksi Tapiola lanseerasi uudenlaisen säästöhenkivakuutuksen Omasäästön täydentämään ikääntyvien toimeentuloa. Omasäästö mahdollistaa sapattivapaan ja auttaa ikääntyviä työssäjaksamisessa. Säästäjä voi itse valita tavoiteiän, jonka jälkeen säästöjä voi vapaasti nostaa. Alimmillaan tavoiteikä voi olla 55 vuotta, eli säästöjä voi käyttää jo ennen eläkeikää. Säästöt mahdollistavat esimerkiksi työtahdin hidastamisen tai sapattivapaan pitämisen ja kannustavat jaksamaan työelämässä pidempään. Uusi tuote tarjoaa ratkaisun myös niille, jotka eivät ole kokeneet verotuettuja eläkesäästämisen vaihtoehtoja omikseen.

Pankki- ja rahoituspalveluja maatiloille ja pienyrityksille

Pankki- ja rahoituspalveluihin kehitettiin uusia palvelumalleja maatiloille ja pienyrityksille vuoden 2010 aikana. Maatila- ja yritysrahoitusta tarjotaan Tapiolan nykyisille asiakkaille tarvittaessa. Kun Tapiolassa on tarvittavat tiedot päätöksentekoon, rahoituspäätöksen saa tarvittaessa nopeastikin. 
Tapiola uudisti pankki- ja luottokorttinsa entistä helppokäyttöisemmiksi ja joustavammiksi. Uudistuksen myötä asiakas voi nyt suunnitella uuden MasterCard-korttinsa juuri sellaiseksi, kuin itse haluaa. Korttiin voi valita haluamansa tunnusluvun, kortin käyttörajat ja oman kuvan. Luottokortille voit lisäksi valita itse kuukausierän, eräpäivän ja kaksi lyhennysvapaata kuukautta. Kortilla voi nostaa käteistä ja maksaa ostoksia ympäri maailman, myös verkossa.

Uusia sijoittamisen palveluita


Säästämisen ja sijoittamisen palveluvalikoimaa täydennettiin Vauras-kokonaisvarallisuudenhoitopalvelulla, joka on suunnattu vähintään 20 000 euroa sijoittaville yksityishenkilöille. Palveluun kuuluu verotehokas säästöhenkivakuutuksen muodossa toteutettu varainhoitopalvelu sekä erittäin korkeakorkoinen käyttötili ja siihen liitettävä Master Card Gold -kortti. Master Card Gold -kortin lisäominaisuuksiin kuuluu monipuolinen ja elämää helpottava Arjen assistentti -palvelu. Palvelu auttaa esimerkiksi varaamaan liput elokuviin tai selvittämään parhaan ravintolan perheen Tukholman-matkalle.
Tapiola aloitti vuoden 2011 alussa omat arvopaperivälityspalvelunsa. Ensimmäisen toimintavuotensa aikana palvelu sai asiakkailta erittäin hyvää palautetta. Arvopaperivälitys palvelee asiakkaita kaikissa pääomaluokissa joko henkilökohtaisena meklaripalveluna tai verkkopalveluna. Verkko­palvelussa asiakas voi käydä kauppaa ja seurata markkinoita reaaliaikaisesti sekä säilyttää kaikki omistamansa arvo­paperit, kuten osakkeet, joukkovelkakirjalainat ja pörssi­noteeratut rahastot eli ETF:t sekä Tapiolan rahastot. Kesäkuussa sijoitustuotteiden valikoima laajentui kattamaan myös warrantit ja sertifikaatit. Helmikuussa 2012 verkko­palvelussa avattiin mahdollisuus käydä kauppaa myös kansainvälisillä pörssinoteeratuilla rahastoilla eli ETF:llä.

Henkilöasiakkaiden verkkopalvelu uudistui


Sähköisiä palveluja kehitettiin vuoden aikana voimakkaasti. Yksi merkittävimmistä kehitystöistä oli henkilöasiakkaiden verkkopalvelun uudistuminen helmi–maaliskuussa 2012. Uudistuksen ansiosta asiakkaan maksut, tilit ja kortit, sijoitukset, lainat ja vakuutustiedot tulevat kerralla näkyviin palvelun etusivulla, kun asiakas kirjautuu verkkopalveluun. 
Myös sähköistä korvauspalvelua laajennettiin kattamaan uusia vakuutuslajeja. Korvausta voi hakea sähköisesti, kun kuluja on aiheutunut sairastumisesta, tapaturmasta, matkalla sattuneesta sairaudesta tai tapaturmasta. Myös muita matkustajavakuutukseen liittyviä kuluja voi hakea korvattavaksi sähköisen palvelun kautta, ja korvauksen saa parhaimmillaan saman päivän aikana.

Yritysten verkkopalvelu on maksuton talouden hallinnan työkalu 


Myös yritysten verkkopalvelua uudistettiin. Verkkopalvelu on maksuton ja turvallinen talouden hallinnan työkalu, arkisto ja sähköinen palvelupiste. Verkkopalvelussa voi muun muassa tarkistaa yrityksen vakuutusturvan ja vakuutusten yksityiskohdat sekä tehdä tarvittavia muutoksia. Verkkopalvelun kautta voi myös hakea vakuutuskorvauksia, kartoittaa yrityksen riskit, tehdä lakisääteisten vakuutusten vuosi- ja kuukausi-ilmoitukset ja kysyä asiantuntijoiltamme neuvoa esimerkiksi henkilöstön palkitsemisessa, yrityksen vakuuttamisessa tai riskienhallinnan kysymyksessä. Lisäksi verkkopalvelussa voi tarkistaa laskujen maksutilanteen ja pyytää tarvittaessa avoimille laskuille maksuaikaa. Verkosta löytyy myös Tapiola Elixir -asiantuntijapalvelu, joka auttaa yrityksiä työhyvinvoinnin kehittämisessä. 


Yhteistyötä Finnairin ja R-kioskien kanssa


Tapiola laajensi yhteistyöverkostoaan solmimalla yhteistyösopimuksen muun muassa Finnairin kanssa. Yhteistyösopimuksen myötä Tapiolan asiakkaat voivat käyttää Finnair Plus -pisteitään sijoitusrahastojen merkintään ja lisäksi Tapiola Varainhoito tarjoaa sekä uusille että nykyisille asiakkailleen mahdollisuuden ansaita Finnair Plus -pisteitä.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Tapiola avasi laskunmaksupalvelut kaikissa R-kioskeissa. Palvelusta hyötyvät eniten ne, joilla ei ole käytettävissä omaa internet-yhteyttä.