Etusivu / Tapiola-ryhmä / Tapiola-ryhmä lyhyesti

Tapiola-ryhmä lyhyesti

Tapiola-ryhmä on kotimainen, vakavarainen täyden palvelun finanssitalo. Tapiola tarjoaa asiakkailleen vakuutuspalvelujen lisäksi pankki- ja sijoituspalveluja sekä yksilöllistä varainhoitoa. Suomen kolmanneksi suurimman finanssitalon omistavat asiakkaat. 


Tapiola-ryhmä on panostanut voimakkaasti 2000-luvun alusta lähtien kilpailukykyisten pankki- ja sijoituspalvelujen kehittämiseen Tapiolan omistaja-asiakkaille. Valikoimaamme kuuluvat vakuutus- ja peruspankkipalvelujen lisäksi muun muassa arvopaperivälitys ja yksilölliset varainhoitopalvelut sekä erilaiset säästö- ja sijoitustuotteet kuten sijoitusrahastot, sijoitustalletukset, indeksilainat ja kapitalisaatiosopimukset. Kehittämistyö on kannattanut, sillä vuonna 2011 meillä oli 233 000 tyytyväistä pankki-asiakasta, 53 000 rahasto-osuudenomistajaa, 
4 900 arvopaperivälityksen asiakasta ja 1 400 varainhoitoasiakasta. Olemme myös saaneet säästö- ja sijoitustuotteistamme erinomaisia arvioita erilaisissa puolueettomissa vertailuissa.
Tapiola-ryhmän vakuutustoiminta kattaa vahinko-, henki- ja eläkevakuutuspalvelut yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja yhteisöille sekä maa- ja metsätalousasiakkaille. Yritysasiakkaiden käyttöön meiltä löytyvät räätälöidyt ratkaisut riskienhallinnan, henkilöstön työhyvinvoinnin ja palkitsemisen kysymyksiin sekä sairauspoissaolojen vähentämiseen. Kansainvälisen yhteistyöverkoston välityksellä voimme järjestää yritysten vakuutusturvan ja -palvelut ympäri maailmaa.

Voitot käytetään palvelujen ja asiakasetujen kehittämiseen 


Tapiola-ryhmän muodostavat kolme vakuutusyhtiötä sekä pankki, rahasto- ja varainhoitopalveluja tarjoavat yhtiöt ja kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tarjoava yritys. Ryhmään kuuluu myös ICT-kokonaispalveluja tarjoava yhtiö Tieto-Tapiola. 
Kaikki Tapiolan vakuutus- ja finanssiyhtiöt toimivat keskinäisyyden ajatuksen pohjalta. Asiakas omistaa keskinäiset vakuutusyhtiöt, jotka puolestaan omistavat yhtiöryhmän muut yhtiöt. Ulkopuolisia sijoittajia ei ole, joten Tapiolassa liiketoiminnan voitot käytetään palvelujen ja asiakasetujen kehittämiseen. Mitä enemmän asiakas keskittää asiointiaan meille, sitä paremmat edut tarjoamme. Edullisuutemme ei tarkoita nopeita pikavoittoja, vaan kokonaisedullisuutta pitkällä aikavälillä. Vuonna 2011 jaoimme etuina ja alennuksina asiakkaille 92,8 miljoonaa euroa.

Tapiola tuottaa kestäviä hyvinvoinnin ja menestyksen ratkaisuja

Tapiolassa tuotteita ja palveluja kehitetään Tapiola-ryhmän yhtiöiden yhteistyönä. Tuote- ja palvelukehityksessä pyrimme ottamaan asiakkaidemme toiveita huomioon. Omistaja-asiakkaamme vaikuttavat toimintamme kehittämiseen muun muassa yhtiökokouksissa, asiakkaista koostuvissa neuvottelukunnissa ja internet-asiakaspaneelissa. 
Tapiolan palveluja saa noin 170 paikkakunnalta sekä verkosta ja puhelinpalveluna. 
Tapiolan toiminta-ajatuksena on tuottaa asiakkailleen kestäviä hyvinvoinnin ja menestyksen ratkaisuja. Tavoitteenamme on huolehtia asiakkaistamme niin aktiivisesti ja asiantuntevasti, että he haluavat suositella Tapiolan tuotteita ja palveluja.